Musisz wybrać dobre przedszkole? Zobacz co warto wziąć pod uwagę

mieć jak najprzyjemniejsze dzieciństwo, ale wiemy również, że kilkulatki bardzo szybko się uczą. Można więc to wykorzystać, chociażby do nauki języka obcego. Wiadomo, że muszą być zachowanie odpowiednie proporcje zabawy do nauki

Musisz wybrać dobre przedszkole? Zobacz co warto wziąć pod uwagę Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj:

Jak wybrać?

Kolejną ważna kwestią, jest aspekt edukacyjny. Tutaj to może być kwestia sporna, przecież dzieci powinny mieć jak najprzyjemniejsze dzieciństwo, ale wiemy również, że kilkulatki bardzo szybko się uczą. Można więc to wykorzystać, chociażby do nauki języka obcego. Wiadomo, że muszą być zachowanie odpowiednie proporcje zabawy do nauki - przecież dzieci szybko się nudzą.

Ogólnie - decyzja o tym do jakiego przedszkola wysłać dziecko jest dla rodziców niezwykle trudna. Trzeba wiele czynników wziąć pod uwagę. Każdy rodzic chce dla swojego dziecka jak najlepiej, dlatego warto się zastanowić do będzie dla dziecka najlepszą opcją. Są przedszkola dwujęzyczne, są takie które oferują różne dodatkowe atrakcje. Ale najważniejsze jest jednak to, żeby dziecko miało dobrą opiekę i z radością chodziło do przedszkola.


Historia przedszkola

Przedszkola rozwinęły się z dawnych ochronek, które były instytucjami filantropijnymi, o charakterze opiekuńczym, przeznaczonymi głównie dla ubogich dzieci, ich praca miała charakter misji religijnych lub społecznych (pierwsze powstały w końcu XVIII wieku we Francji). Dopiero w połowie XIX w. rozwinął się w Europie ruch tzw. ogródków dziecięcych, zwane też ?freblówkami? (od nazwiska i ich twórcy i pierwszego teoretyka wychowania przedszkolnego Friedrich Fröbel i stanowiły one prototyp przedszkola; za główny cel stawiały sobie działalność wychowawczą i kształcącą; miały pielęgnować (rozwijać, kształcić) dziecko tak, jak ogrodnik pielęgnuje rośliny (stąd nazwa), stosując odpowiednie metody.

Dalszy rozwój pedagogiki okresu przedszkolnego jest związany głównie z dokonaniami O. Decroly?ego i Marii Montessori ? twórczyni metody wychowania przedszkolnego opartej na koncepcjach naturalistycznych. Dawniej zadaniem przedszkoli było zapewnienie dzieciom właściwych warunków rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego, wyrównywanie ewentualnych braków i opóźnień w tym zakresie, przygotowanie dziecka do nauki w szkole oraz pomoc pracującym rodzicom w zapewnieniu dzieciom opieki wychowawczej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole#Historia


Zajęcia sprawnościowe organizowane w przedszkolach

Przedszkolanki powinny pracować z dziećmi w taki sposób, aby maluchy w bezstresowej atmosferze, bardziej poprzez zabawę, wdrażały się w rytm zorganizowanego, codziennego życia. Większość dzieci po raz w przedszkolu zdaje sobie sprawę z tego, że muszą podporządkować się woli większości i zaczynają rozumieć, czym jest upływ czasu. Jednocześnie dzieci w przedszkolu uczestniczą w zajęciach sprawnościowych, w trakcie których wykonują specjalnie przygotowane dla nich ćwiczenia. Mogą także ćwiczyć w rytm muzyki, czemu służą zajęcia rytmiczne, w trakcie których dzieci mogą grać na różnych instrumentach, a także poruszać się w rytm muzyki. Będą mogły także rozpocząć naukę śpiewu, kontynuowaną potem w szkole.