Aplikacje internetowe w różnych branżach
Aplikacje internetowe to jedne z najpopularniejszych w ostatnich latach programów tworzonych na specjalne zamówienie firm. Co prawda, z roku na rok coraz większym zainteresowaniem ze strony klientów cieszą się aplikacje mobilne, ale jednak i tak aplikacje internetowe odgrywają pierwsze skrzypce w tej dziedzinie.
Takie programy są bardzo użyteczne ? informatyk tworzący tego rodzaju oprogramowanie na pewno zadba o to, aby do potencjalnego klienta docierały właśnie te informacje, które właściciele firmy chcieliby w szczególności przedstawić. Za pomocą takich programów możemy dowiedzieć się coś na temat świadczonych usług czy nawet zamówić potrzebne produkty, jeśli na przykład mamy do czynienia ze sklepem internetowym.
Wiki i zalety CRM
Koncepcja CRM istnieje w świecie biznesu przez długi czas, ale w ostatnich latach wykorzystanie CRM wzrosło ze względu na lepszy dostęp do technologii i integracji danych. Przedsiębiorstwa powinny przeanalizować rozwiązania CRM w celu utrzymania istniejących klientów i służyć ich unikalnym potrzebom. Jeśli przedsiębiorstwa koncentrują się na dostarczaniu wysokiej jakości usług, które są dostosowane dla tych klientów, a następnie będą budować lojalność, co z kolei będzie skutkować zwiększeniem przychodów.
CRM jest inwestycją dla przedsiębiorstwa i jego zarządu, które musi być akceptowane przez handlowców. To rozwiązanie musi mieścić się w celach przedsiębiorstwa, a personel musi być przeszkolony, inaczej starania pójdą na marne, jeśli prowadzenie sprzedaży nie jest odpowiednio monitorowane i prawidłowo przechwytywane lub jeśli dodatkowe dane klienta nie są dostępne dla odpowiednich ludzi w odpowiednim czasie.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zarządzanie_relacjami_z_klientami
Krótko o programach CRM w Wikipedii
System CRM ((ang.) Customer Relationship Management) ? system informatyczny, który automatyzuje i wspomaga procesy na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania oraz utrzymania (obsługi) klienta, czyli system wspomagający pracę działów:
marketingu,
sprzedaży,
obsługi klienta,
zarządu.
Kompleksowe rozwiązanie wspomagające zarządzanie relacjami z klientami powinno zapewnić wspomaganie wszystkich faz kontaktu klienta z organizacją, począwszy od rozpoznania jego potrzeb i identyfikację, poprzez zawarcie transakcji, na usłudze posprzedażnej skończywszy. Składają się na nie trzy rodzaje systemu CRM:
interaktywny,
operacyjny,
analityczny.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_CRM