Nowoczesna firma - czyli zarządzana z domu

interesowane jakimiś usługami wykonywanymi przez firmę korzystającą z wirtualnego biura mogą do niego dzwonić i w ten sposób zasięgać wszystkich niezbędnych informacji. W razie potrzeby zostaną przekierowani na numer kierownika fi

Dodane: 15-09-2016 07:11
Nowoczesna firma - czyli zarządzana z domu

Kontakt z klientem firmy poprzez wirtualne biuro

Pracownicy wirtualnego biura zajmują się obsługiwaniem swojego klienta, a także obsługiwaniem jego zleceniodawców. Osoby zainteresowane jakimiś usługami wykonywanymi przez firmę korzystającą z wirtualnego biura mogą do niego dzwonić i w ten sposób zasięgać wszystkich niezbędnych informacji. W razie potrzeby zostaną przekierowani na numer kierownika firmy nawet wówczas, gdy przebywa on na urlopie. Dzięki temu będą mogli ustalić wszystkie szczegóły dotyczące współpracy z firmą usługową i umówić się na jakieś ewentualne spotkanie organizacyjne. Wszystkie takie spotkania mogą również odbywać się w siedzibie wirtualnego biura, która zwykle położona jest w centrum miasta, do którego łatwo dojechać.


Organizacja pracy wirtualnego biura

Podstawą prawną dla prowadzenia wirtualnego biura jest podpisywana umowa. Osoby prowadzące wirtualne biura będą wymagały od swoich klientów przedstawienia różnych dokumentów, na podstawie których będą mogły stwierdzić, że prowadzą oni legalną działalność gospodarczą. Następnie na podstawie poznania profilu działalności swojego klienta oraz jego potrzeb i oczekiwań będzie można określić zakres działalności wirtualnego biura dla niego prowadzonego. Za samą organizację pracy wirtualnego biura będzie odpowiadała ta firma, która wynajęła swoje lokale dla zainteresowanego klienta. Jej pracownicy będą między innymi odbierać korespondencję przychodzącą do ich klienta, odsyłać ją na jego adres oraz informować go o potrzebie załatwienia jakichś spraw urzędowych.


Formy obsługi korespondencji klienta przez wirtualne biuro

Klienci wirtualnego biura mogą korzystać z jego usług według wybranego przez siebie pakietu. Dlatego jedni klienci mogą liczyć na odbieranie korespondencji i przechowywanie jej do czasu odbioru, a inni na odsyłanie jej na wskazany adres. Zgodnie z niektórymi pakietami przychodząca korespondencja będzie mogła być od razu faksowana i tą drogą wysyłana do klienta. Natomiast w zakres obsługi adresu mailowego może wchodzić odbiór wiadomości elektronicznych pochodzących od kontrahentów oraz przekazywanie ich do odpowiednich pracowników firmy odpowiedzialnych za poszczególne wymiary jej funkcjonowania. Pracownicy wirtualnego biura mogą także załatwiać za swoich klientów sprawy urzędowe, a nawet podpisywać w ich imieniu niektóre dokumenty.